قوانین و مقررات

(آخرین بروزرسانی: 30 خرداد 97)


الف.تعاریف

 

در این متن از لغت “مشتری” برای افرادی که در برنامه “لووپ” جهت جستجو و درخواست خدمات ثبت‌نام کرده‌اند و از لغت ”لووپر” برای افرادی که در برنامه “لووپر” جهت دریافت درخواست سفارش کار و ارائه سرویس ثبت‌نام کرده اند استفاده شده است. در هر بخشی از متن که از لغت “کاربران” استفاده شده است منظور هم مشتریان و هم سرویس دهندگان است. همچنین از لغت “شرکت” برای شرکت لووپ که ارائه دهنده سرویس لووپ و “لووپ” برای سرویسی که شرکت لووپ ارائه می‌دهد استفاده شده است. در این متن منظور از حساب کاربری حسابی است که افراد برای استفاده از سرویس لووپ در نرم‌افزار لووپ یا در سایت لووپ ایجاد کرده‌اند و “اعتبار” مبلغی است که کاربران در حساب کاربری خود جهت استفاده از سرویس لووپ دارند.

 

ب.حساب کاربری

 

1. کاربر با ثبت نام در لووپ می‌پذیرد که قوانین و مقررات لووپ را به صورت کامل مطالعه کرده و پذیرفته است. این قوانین ممکن است در طول زمان تغییر کند، استفاده مستمر کاربران از لووپ به معنی پذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات لووپ است. 2. برای استفاده از لووپ لازم است که هر کاربر یک حساب کاربری در لووپ بسازد. تنها افرادی که بیش از ۱۸ سال سن داشته باشند و واجد اهلیت قانونی باشند می‌توانند اقدام به ساختن حساب کاربری در لووپ کنند. 3. کاربر می‌پذیرد اطلاعات خود را به صورت صحیح و به‌روز در سرویس لووپ وارد کند. 4. هر فرد تنها می‌تواند یک حساب کاربری به عنوان مشتری در لووپ داشته باشد. 5. مسئولیت همه فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری شما در لووپ یا سایر خدمات مربوط به لووپ انجام می‌شود به عهده کاربر است. 6. مسئولیت حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری از جمله نام کاربری و رمز عبور به عهده کاربر است. در صورت مفقود شدن یا دزدیده شدن اطلاعات حساب کاربری، کاربر موظف است در اسرع وقت موضوع را به اطلاع شرکت برساند. بدیهی است تا زمانی که اطلاع‌رسانی به شرکت انجام نشده است مسئولیت همه فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجام می‌شود به عهده کاربر خواهد بود. 7. کاربر حق ندارد به اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر اجازه استفاده از حساب کاربری خود را بدهد یا حساب خود را به فرد یا شرکت دیگری منتقل کند. 8. در شرایط خاصی ممکن است از کاربر برای استفاده از سرویس، درخواست احراز هویت شود، در چنین شرایطی اگر کاربر اطلاعات کافی در اختیار شرکت قرار ندهد شرکت می‌تواند حساب کاربری وی را مسدود کرده و از ارائه سرویس به وی خودداری کند.

 

‌ج.استفاده از لووپ

 

1. با استفاده از سرویس لووپ کاربر می‌پذیرد که از لووپ برای انجام هیچ فعالیت غیر‌قانونی طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران یا مخالف با عرف جامعه استفاده نکند. کاربران حق ندارند از طریق لووپ مبادرت به ارائه خدمات غیر مجاز و انجام مشاغل غیر قانونی که طبق قانون جمهوری اسلامی ایران مجاز نیست، نمایند. 2. کاربر متعهد می‌شود هیچ‌گاه از سرویس لووپ به صورتی که به لووپ یا شرکای آن صدمه‌ای وارد کند استفاده نکند. 3. کاربر می‌پذیرد که لووپ ممکن است از ارسال پیامک به عنوان راه ارتباطی شرکت با وی استفاده کند. کاربر می‌تواند درخواست کند که ارسال این پیام‌ها قطع شود اما می‌پذیرد که با انصراف از دریافت این پیام‌ها، ممکن است در استفاده از سرویس با مشکل مواجه شود. 4. زمان شروع و مدت ارائه خدمات توافقی است که بین مشتری و لووپر اتفاق می افند و درصورتی که به هردلیل مغایرتی در زمان توافق شده حاصل شود و یا حتی منجر به لغو سفارش گردد، مسئولیتی به عهده لووپ نمی باشد و صرفا در سوابق طرفین برای مشاهده دیگران ثبت می گردد. 5. لووپ ممکن است کدهایی به منظور هدیه به کابران ارائه کند که با وارد کردن این کدها در برنامه موبایل یا درصدی از هزینه خدمات کاسته یا درصدی از هزینه سفر پس از سفر به کاربر برگردانده می‌شود و یا مبلغ مشخصی به حساب کاربر در لووپ اضافه می‌شود. کاربر می‌پذیرید که اجازه انتقال یا فروش آنها را به افراد دیگر ندارد. همچنین کاربران مجاز نیستند این کدها را به صورت عمومی منتشر کنند (حتی اگر لووپ در فضاهای عمومی این کد ها را منتشر کرده باشد) مگر اینکه لووپ رسما این اجازه را به آنها داده باشد. 6. کاربر می‌پذیرد اعتباری که در حساب کاربری خود در لووپ دارد مستقل از روش کسب آن (اگر در نتیجه افزایش اعتبار از طریق درگاه بانک باشد یا در نتیجه وارد کردن کدهای تخفیفی که لووپ در اختیار آنها قرار می‌دهد یا هر روش دیگری) فقط برای استفاده از سرویس لووپ قابل استفاده است و امکان دریافت این وجه را به صورت نقد ندارد. 7. کاربر می‌پذیرد کدهایی که جهت افزایش اعتبار یا کاهش هزینه سفر به آنها داده می‌شود ممکن است منقضی شوند. از آنجایی که لووپ برای ارائه این کدها هزینه ای از کاربران دریافت نمی‌کند، این حق برای شرکت محفوظ است که مبلغ یا درصد تاثیر این کدها را حتی پس از انتشار آنها تغییر دهد یا در صورت لزوم آنها را باطل کند. همچنین درصورتی که شرکت تشخیص دهد که استفاده از این کد به دلیل خطای فنی یا تخلف صورت گرفته است و یا غیر قانونی بوده است می‌تواند این کدها یا اعتباری که در نتیجه استفاده از آنها به حساب کاربر اضافه شده است را باطل یا حذف کند. 8. مسئولیت تامین اینترنت و سخت‌افزار لازم و همچنین پرداخت هزینه‌های مربوط به آنها برای استفاده از سرویس لووپ به عهده کاربران است. شرکت نسبت به اجرا شدن سرویس ارائه شده روی همه دستگاه‌ها یا همه شبکه‌های ارتباطی (اینترنت، شبکه تلفن‌همراه و …) تضمینی نمی‌دهد. 9. کاربران متعهد می شوند پس از پایان خدمات از هیچ بخش از اطلاعاتی که در نتیجه استفاده از سرویس لووپ، از مشتریان یا لووپرها کسب کرده است هیچ‌گونه استفاده‌ای نکند. طبعاً ذخیره کردن اطلاعات مشتریان یا لووپرها در دستگاه تلفن همراه یا به هر شیوه دیگری نیز مغایر با قوانین لووپ خواهد بود. همچنین کاربران متعهد می‌شوند، فقط در شرایط ضروری از اطلاعاتی که از مشتریان یا لووپرها در سرویس لووپ ارائه شده است استفاده کنند. استفاده کاربران از این اطلاعات باید مطابق با عرف جامعه و قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد. 10. کاربر می پذیرد متن حریم شخصی لووپ (در انتهای صفحه) را مطالعه کرده است و مورد قبول وی است. 11. در بخش نظر دهی در مورد لووپرها، طرح شکایات کاربران و همچنین اظهار نظر در مورد لووپ امکانپذیر نمی باشد و لذا خواهشمندیم نظرات ، انتقادات و پیشنهادات خود را هر کدام از مسیر مربوط به آن و در بخش مختص به آن مطرح فرمایید. 12. درج هرگونه مطلب توهین آمیز، تمسخر آمیز، خلاف شرع و پیامها و تبليغات تجاري یا سیاسی در بخش نظرات یا متن سفارشات مجاز نمی باشند و هرزنامه محسوب میگردد و در صورت مشاهده توسط مديریت سایت حذف خواهند شد. در صورت تكرار اين عمل توسط كاربر، حساب کاربری وی براي هميشه بسته خواهد شد و درصورت نیاز از طریق مراجع ذیصلاح پلیس فتا قابل پیگیری است.

 

‌د.هزینه ها و پرداخت

 

1. استفاده از سرویس لووپ برای مشتریان کاملا رایگان است. 2. لووپر آگاه است که استفاده از سرویس لووپ برای وی هزینه داشته و در ازای دریافت هر نوتیفیکیشن (سفارش کار) مبلغ مشخصی از اعتبار لووپر به عنوان هزینه کسر می گردد. 3. امکان استرداد هزینه‌هایی که لووپر به لووپ می‌پردازد وجود ندارد. 4. کاربر می‌پذیرد هزینه ارسال سفارش از طرف لووپ مشخص می‌شود و پس از استفاده از سرویس اعتراضی نسبت به هزینه سرویس نمی‌تواند داشته باشد. 5. پرداخت هزینه ارسال سفارش خدمات فقط از طریق روش‌هایی که توسط لووپ مشخص می‌شود می تواند صورت گیرد. این روش‌ها عبارتند از پرداخت اعتباری از داخل برنامه موبایل، پرداخت اینترنتی برای افزایش اعتبار. 6. کاربر می‌پذیرد هزینه ارسال سفارش ارائه شده ممکن است بسته به ویژگی‌های سرویس ارائه شده از جمله نوع سرویس، زمان سرویس، مکان سرویس (مبدا، مقصد یا مسیر سفر) یا عوامل دیگر متغییر باشد. 7. لووپر می‌پذیرد که باید هزینه پیام درخواست سفارش را مستقل از هر گونه مشکلی که ممکن است در برنامه لووپ به وجود بیاید به شرکت پرداخت کند. در صورتی که به دلیل مشکلی در برنامه لووپ یا مشکلات ارتباطی از جمله اینترنت و شبکه تلفن همراه امکان پرداخت از طریق اپلیکیشن فراهم نشود مشتری همچنان موظف به پرداخت هزینه سفر خواهد بود. 8. در صورت اتمام اعتبار لووپر، سیستم نمایه او را غیر فعال میکند و مشتریان قادر به ارسال سفارش به وی نخواهند بود. بدیهی است لووپر برای فعالسازی مجدد نمایه خود باید اعتبار خود را افزایش دهد. 9. مشتری می‌پذیرد هیچوقت درخواست لووپ ارسال نکند مگر اینکه قصد استفاده از سرویس لووپ را داشته باشد. درصورتیکه مشتری بطور مکرر درخواست لووپ بیهوده ارسال نماید، سیستم به صورت اتوماتیک حساب کاربری وی را به صورت موقت یا دائم مسدود نموده و مجاز است نام مشتری را در لیست سیاه قرار دهد. 10. شرکت مجاز است از اعتبار لووپرهای که پس از قبول یک سفارش کار، درخواست را لغو می‌کنند یا پس از پذیرش درخواست، خدمت مربوطه را ارائه نمی نمایند، با توجه به عدم رعایت مقررات مربوط که منجر به عدم حفظ شهرت کاری و اعتبار لووپ می‌شوند هزینه‌ای به عنوان جریمه از اعتبار آنها کسر یا از نامبرده وصول کند. 11. لووپر می‌پذیرد مسئولیت پرداخت هر گونه خسارتی که در حین ارائه خدمات به مشتری وارد نماید به عهده وی خواهد بود. در چنین مواردی لووپ حق دارد این هزینه‌ها را از اعتبار موجود در حساب لووپ مشتری کسر یا از سایر روشهای مجاز طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران اقدام به دریافت خسارت از وی نماید. 12. هرگونه خسارت جانی یا مالی که در نتیجه ارائه خدمات به مشتری یا لووپر یا اشخاص ثالث وارد شود متوجه مقصر خواهد بود و لووپ هیچ‌گونه مسئولیتی در این خصوص نداشته و نخواهد داشت. 13. مسئولیت رعایت کلیه قوانین و موازین اجتماعی در حین ارائه خدمات و حفظ سلامت محیط کار به عهده کابران است و درصورت شکایت هرکاربر از رفتار غیر حرفه ای یا عملکرد نامناسب طرف مقابل، طبق این بند مراتب از طریق روشهای قانونی و قضایی کشور قابل پیگیری می باشد. 14. در صورت عدم تایید پرداخت آنلاین، وجه پرداختی با توجه به سیستم بانکی حداکثر تا ۷۲ ساعت مسترد خواهد شد و مسئولیت پرداخت آنلاین به عهده بانک مربوطه میباشد. در صورت بروز مشکل مبلغ پرداختی به حساب شما از طریق بانک مربوطه عودت داده خواهد شد. 15. سوابق کلیه سفارشات در سیستم لووپ آرشیو می شود و در صورت نیاز قابل رجوع خواهد بود

 

ه.محدودیت مسئولیت

 

1. کاربر می‌پذیرد که لووپ ارائه دهنده مستقیم خدمات نبوده و صرفا یک بستر نرم‌افزاری است که ارتباط بین مشتریان و لووپرها را جهت توافق بر انجام خدمات فراهم می‌کند. در سرویس لووپ لووپر مختار است یک سفارش کار را بپذیرد یا رد کند، از آنجاییکه مشتری پس از دیدن مشخصات لووپر از قبیل قیمت، مکان، امتیاز و تعداد کارهای انجام شده، اقدام به ارسال سفارش مینماید، درصورتی که پس از ارسال سفارش آنرا لغو نماید، برای وی امتیاز منفی در سیستم منظور میگردد و در سابقه وی باقی میماند. 2. هر خدماتی که مشتری از لووپر دریافت می نماید قانونا به عنوان یک قرارداد لازم مستقل بین لووپر و مشتری در نظر گرفته می شود. لووپ هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال مسائلی که فیمابین طرفین ممکن است اتفاق بیافتد، از قبیل تاخیر، هزینه یا کیفیت خدمات ارائه شده ندارد و ملاک سنجش لووپرها امتیازت و نظرات مشتریان می باشد. 3. کاربر می‌پذیرد مسئولیت تمامی خطرها و اتفاقاتی که ممکن است در نتیجه استفاده از سرویس لووپ یا سایر سرویس مرتبط با لووپ، برای وی به وجود بیاید به عهده خود اوست. لووپ هیچ مسئولیتی در قبال مشکلاتی که ممکن است در نتیجه استفاده از سرویس لووپ توسط یک کاربر، برای کاربران یا افراد دیگر ایجاد شود از جمله از بین رفتن داده‌ها، مصدومیت‌هایی که به افراد وارد می شود، یا صدمه‌هایی که به دارایی‌های افراد وارد می‌شود به عهده ندارد. 4. خدمات لووپ ممکن است با مشارکت خدمات شرکت‌های دیگری ارائه شود که شرکت لووپ کنترلی روی آنها ندارد. در چنین شرایطی کاربر می‌پذیرد که این خدمات قوانین استفاده و مقررات مختص خود را دارند و لووپ مسئولیتی در خصوص قوانین و خدمات این شرکت‌ها ندارد. 5. درصورتی که بسته یا امانتی به منظور ارائه خدمات در بین کاربران ردوبدل شود، لووپ مسئولیتی در قبال گم شدن آن یا سلامت آن به عهده نخواهد داشت و مسئولیت آن متوجه مشتری و لووپر خواهد بود. 6. لووپ مسئولیتی در قبال کالاها یا اشیایی که مشتریان ممکن است درحین ارائه خدمات مفقود شوند ندارد، هرچند همکاری لازم برای یافتن اشیاء گم شده توسط لووپ صورت خواهد گرفت.

 

و.موارد فنی

 

‌ 1. کاربر حق ندارد هیچ‌گونه تلاشی در جهت استخراج سورس کد (Source Code) نرم‌افزارهای لووپ شامل دیکامپایل(Decompile)، مهندسی معکوس(Reverse Engineering) یا فعالیت‌های مشابه انجام دهند، مگر اینکه اجازه چنین کاری به صورت قانونی صادر شده باشد. 2. کاربر مجاز نیست با استفاده از روش‌های Framing یا Mirroring یا روش‌های دیگر نسخه دیگری از سرویس لووپ را روی سرورهای دیگر ارائه کند. همچنین کاربر مجاز نیست در نرم‌افزار های لووپ یا در روش ارائه سرویس لووپ تغییر یا اخلالی ایجاد کند. 3. کاربر حق ندارد برنامه یا اسکریپتی با هدف ایندکس گذاری(Indexing)، مطالعه یا هر گونه فعالیت داده‌کاوی روی سرویس لووپ اجرا کند. 4. کاربر حق ندارد هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی و غیر متداول به هیچ بخش سرویس لووپ یا سرویس های مرتبط با لووپ انجام دهد.

 

ز.محتوای تولید شده توسط کاربران

 

لووپ ممکن است گاهی به کاربران اجازه دهد که در وبسایت، برنامه موبایل و یا سایر بخش‌های این سرویس عکس، متن، فایل صوتی، فایل تصویری یا فایل‌های مشابه منتشر کنند. مالکیت هر مطلب(شامل متن، عکس، فایل صوتی، فایل تصویری و …) که به این شکل در سرویس ثبت شود همچنان متعلق به کاربران خواهد بود اما با ثبت آنها در سرویس‌های مرتبط به لووپ کاربران این حق را به لووپ می‌دهند که آنها را در هر مکان و هر زمانی به صورت دیجیتال یا چاپی برای هر نوع کاربردی منتشر کند. همچنین لووپ مجاز است حق انتشار این مطالب را به اشخاص یا شرکت‌های دیگر منتقل کند.

 

ح.قطع سرویس

 

لووپ در شرایطی که به هر دلیل به این نتیجه برسد حضور یک کاربر (لووپر یا مشتری) می‌تواند برای شرکت یا سایر مشتریان یا لووپرها خطرناک باشد یا مطلوب نباشد حق حذف دسترسی کاربر مذکور به سرویس لووپ را دارد.

 

ط.توافق از راه دور

 

1. کاربر توافق می‌کند جهت مبادله آسان اطلاعات، کلیه تغییرات و الحاقیه‌های قوانین و مقررات حاضر اعم از تغییر و اضافه کردن شروط آن، ارسال اخطاریه و ابلاغیه‌های مربوط به لووپ، از طریق سیستم رایانه‌ای لووپ بعمل آید و کاربر ضمن پذیرش اطلاع از شرط و روند اجرایی آن موافقت خود را نسبت به اعمال شرط مذکور اعلام می‌کند. 2. مسئولیت حفظ و حراست از حساب کاربر برعهده کاربر بوده و کاربر ضمن پذیرش این مسئولیت، کلیه داده پیام‌های صادره از طریق حساب کاربری مذکور را منتسب به خود دانسته و هرگونه ادعایی نسبت به انکار، تردید و جعل داده پیام‌های ارسال شده از ناحیه نامبرده غیر قابل استماع و مردود است. 3. کاربر می‌پذیرد هر گونه رویه، اشکال، عبارات مبین تائید و اعلام قبولی و تصدیق داده پیام‌های صادره از طرف لووپ به منزله امضا الکترونیکی و قبولی محسوب می‌شود و هر گونه ادعائی نسبت به امضا و قبولی مذکور غیر قابل استماع و مردود است. 4. کاربر با عضویت در سرویس لووپ قصد و اراده خود را نسبت به پذیرش انعقاد هرگونه اقدام و عمل حقوقی از جمله عقود و معاملات از راه دور و از طریق سیستم رایانه‌ای و الکترونیکی اعلام می‌کند.

 

ظ.حق مالکیت معنوی و کپی رایت

 

1. تمام اطلاعات، لوگو ها، عکس ها و همچنین طرح اپلیکیشن و سایت، تحت پوشش قانون کپی رایت محفوظ می باشند؛ استفاده از محتوای هر یک از بخش های نرم افزارهای لوووپ، خلاف اخلاق شهروندی ایرانی بوده و متوجه پیگرد قانونی خواهد بود. 2. کلیه متن ها، طرح های گرافیکی و کد های HTML استفاده شده در سایت و اپلیکیشنها جزو اموال لووپ به حساب می آیند و هر گونه کپی برداری، نشر، نمایش، بازسازی و انتقال آن به هر فرم بدون اجازه مدیریت شرکت ممنوع میباشد و پیگرد قانونی در پی دارد . 3. لووپ این حق را برای خود محفوظ می دارد تا پیگیری های لازم را در چهارچوب قوانین پیرامون جبران خسارات وارده در پی ارسال اطلاعات اشتباه از سوی کاربران به عمل آورد. همچنین برای کابران این حق محفوظ است تا بتوانند مراتب هرگونه سوء استفاده را از طریق info@myloop.ir اطلاع دهند